A folyó, ami elválaszt és összeköt

Dráva-Mura kerékpártúra, két nap, 142 km

Szeptember 28-án kora reggel találkoztunk az állomáson, álmosan, de várakozással telve. A bicikliket a fiúk segítségével felpakoltuk a vonatra és már indultunk is! Somogyszobig utaztunk vonattal, majd innen kerékpárra pattantunk, és a reggeli nap sugarait élvezve elindultunk Kaszó irányába. Egy rövid kitérőt tettünk a kaszói ökocentrumba, ahol végig sétáltunk a lombkorona sétányon, majd egy szép erdei úton haladtunk Csurgó felé tovább. A határátkelés zökkenőmentesen zajlott.  Átkeltünk a Dráva felett ívelő hídon, a következő megállónk pedig Soderica bányatónál volt, ahol sajnos utolért bennünket az eső. De ez sem szegte kedvünket, jó hangulatban haladtunk tovább. Egyre többet gondoltunk a minket váró vacsorára, így a tempóval sem volt gond. Szemerkélő esőben érkeztünk meg Kaproncára, ami egy hangulatos, Dombóvár nagyságú kisváros. A szállásunk tiszta, kényelmes, az ellátásunk finom és bőséges volt. Kis csapatunk elfáradt a mögöttünk lévő úttól (72 Km) és rákészült a még előttünk lévőre (70 Km ), így időben nyugovóra tértünk.

Másnap szomorkás időre ébredtünk, esett az eső, de mire a reggelivel végeztünk és összepakoltunk, a nap is kisütött. Visszaúton nem érződött a fáradtság, nagyon tempósan, jó lendülettel haladtunk a részben ismerős utakon. Határátkelés után Gyékényes felé vettük az irányt, ahol a bányató partján fogyasztottuk el a nagyon finom ebédünket. Túránk utolsó szakasza egy kis erőpróba volt, teli hassal kellett megküzdeni az emelkedőkkel. Őrtilos volt kerékpártúránk utolsó állomása, ahol a vasútállomás gyönyörű természeti környezetben, közvetlenül a Mura-Dráva összefolyása mellett fekszik. Itt még volt időnk egy kis piknikelésre a folyó partján.

Hazafelé a vonaton remek hangulatot teremtettek a diákjaink, megcsillantották tehetségüket a nótázás területén is. Köszönjük Rozinak, Zilizi Tanárnőnek a szervezést, a résztvevő gyerekeknek a jókedvet és a kulturált részvételt, a bátor, bevállalós kolléganőknek a kiváló társaságot!