Első heti beszámoló - Deggendorf 2014.

2014.06.29-én reggel öt óra után néhány perccel, az Apáczai parkolóból indultunk Németországba. A csoport tagjai Bélavári Alexandra, Gombos Barbara, Kiss Virág, Rausch Dorina, Rácz Zoltán, Vörös Mátyás, kísérő tanárunk, Kurdi Mihály és sofőrünk, Takács Balázs.
1. heti beszámoló
Deggendorf 2014.06.29.-2014.07.06.

Az utazás, ahogy tudtuk is, eléggé hosszú és fárasztó volt. Az volt a hosszú útban a jó, hogy többször megálltunk, többek között Vonyarcvashegyen, ahol nagyon szép látvány tárult elénk a Balatonra. A következő megálló Sopron utáni benzinkút volt, itt mindenki telefonált, hogy nemsokára átlépjük a határt és hogy minden a legnagyobb rendben van. A határ másik oldalán a sofőrünk, Balázs vett autópálya matricát és tankolt is.
Amikor átléptünk a határon már nagyon látszott, hogy milyen szép helyek vannak Ausztriában, itt is sok képet készítettünk. Később ismét egy benzinkútnál álltunk meg enni és inni. Az út hátralevő része gyorsabban telt, mivel autópályán mentünk. Többször megálltunk a pihenőkben. Mikor 14 óra körül megérkeztünk Deggendorfba, mindenki nézegette a várost az autóból. Itt a szálláson mindenki azt mondta, hogy jól fogjuk érezni magunkat. Délután már nem mentünk sehová, mert mindenkit nagyon lefárasztott a hosszú út. Este azért átugrottunk egy közeli pizzériába vacsorázni
Másnap, hétfőn a csapat együtt ment reggelizni a konyhába, ahol szendvicseket ettünk: ki ilyet ki olyat, mellé lehetett kávét teát, tejet inni. Ebéd után csapatostul elmentünk a Berufsschule-ba, ahol a Zoli és én leszünk gyakorlaton, a tanműhelyben. Ott megismerkedtünk Eiglmeier úrral, a gyakorlatvezetővel. Utána elmentünk felfedezni a várost, közben a Dorina leendő gyakorlóhelyére, a Kultur-und Kongesszentrumba is ellátogattunk, ahol Dorina megismerhette közvetlen főnökét, Nadine Wimmert és gyakorlótársát, Alexandrát. Este mikor visszaértünk, vacsora után mindenki ment aludni.
Kedden reggeli után, ami ismét együtt zajlott, az Új Városházára (Neues Rathaus) voltunk hivtalosak fogadásra, ahol a polgármester egyik helyettese, Wellner úr köszöntött minket. Tőle, ill. egy levetített kisfilmből nagyon sok mindent megtudtunk a városról, hogy mennyi iskola van, milyen a gazdasága stb. Itt a Virág és a Szasza találkoztak gyakorlótársukkal, akit Natalienak hívnak. Miután itt végeztünk, elmentünk a Szasza és a Virág gyakorlóhelyét megnézni a főiskolára - International Office, Technische Hochschule Deggendorf, ahol a gyakorlatvezetőjük bemutatta őket az ott dolgozóknak. Miután ott végeztünk, a Dorina a Barbi és a Matyi elmentek mobilinternetet venni a t-mobile üzletbe, mert  a szálláson nem tudtuk használni. Aznap mindenki örült, hogy tudtunk beszélgetni a családtagokkal. Mindenki azt vacsorázott, amit tudott, de megbeszéltük, hogy másnap főzünk valami vacsorát.
Szerda reggel is, mint eddig megszoktuk, együtt reggelizet a csapat, csak jóval korábban. Szerdán volt ugyanis az első munkanap, amit mindenki várt és mindenki kicsit félt is tőle. A Dorina, a Szasza és a Virág együtt mentek dolgozni, mert a munkahelyeik közel vannak egymáshoz. A Zoli, a Barbi, és én és a tanár úrral  együtt mentünk, mert egyfelé van a gyakorlóhelyünk, csak a Barbit kísérte el végig, mert ő még nem tudta, hogy pontosan hová is kell mennie. A Barbinak a Landratsamt-ban (Járási Hivatal) van a gyakorlóhelye. Aznap a Zoli és én  mentünk az iskolába, ahol találkoztunk a diákokkal, akikkel együtt leszünk. Bemutatkoztunk egymásnak és együtt megvártuk a tanárt, Eiglmeier urat. Első órán beszélgettünk, a másodikon meg forrasztottunk. Utána átmentünk a Metalltechnik-re és ott egy másik tanárral voltunk, akivel a diákok egy satut csinálnak, mint kiderült, már a 8. hete. A Zoli gyakorlótársát Dominiknek hívják, az enyémet meg Stefannak. Velük először nemigen értettük meg egymást, de később összehaverkodtunk. Aznap még megtanítottunk nekik 1-2 magyar szót. Háromnegyed egykor elmentünk ebédszünetbe vissza a szállásra, ahol ettünk egyet és pihentünk. Fél 2-kor elindultunk vissza az iskolába. Aznap segítettünk nekik a satuknál. Délután 4 órakór indultunk vissza a szállásra. Utána együtt elmentünk sétálni a városba és vettünk 1-2 kis ajándékot. Hazafelé bementünk a Lidlbe vacsorát venni.
Visszaértünk megvacsoráztunk és összeültünk a kis faházban beszélgetni lefekvés előtt.
 A lányok, mint kiderült, már az első nap aktákkal dolgoztak: adatlapokat fűztek le és tűztek össze, borítékokat címeztek.Este kb. 22:00 körül, mindannyian jó fáradtan elmentünk aludni.
Csütörtökön reggel mindenki kicsit később kelt fel, de nem késtünk el, mert a tanár úr mindenkit felkeltett. Folytatódott mindenhol a munka, a lányok már plakátokat is rendeztek, kimenő és bejövő postát kezelték, nekünk viszont kissé unalmas elektrotechnika elméleti óránk volt. Pénteken a munka mindenkinek előbb befejeződött, mint máskor.
Este együtt elmentünk a közeli Pizzeria Daniele étterembe, ahol megvacsoráztunk és néztük a német-francia vb-mérkőzést. Aztán a 2. félidőt már a szálláson néztük meg.
Szombaton Passauba, a három folyó (Duna, Inn, Ilz) városába kirándultunk. Velünk jött Kurdi tanár úr kollégája, Bernhard Oertel úr is a családjával. Megnéztük az óvárost, majd ellátogattunk Gizella királyné, bajor hercegnő sírjához a Niedernburg-kolostorba, ahol egy kis virágcsokrot helyeztünk el. Utána kimentünk a három folyó találkozásához (Dreiflusseck), majd különböző üzletekbe vásárolni és a 16:26-os vonattal elindultunk vissza. A szombat este és a vasárnap mosással, munkanapló-írással és kis napozással, pihenéssel telt.