Nem egyenes!

Június 13-án reggel felszerelkeztünk esőkabáttal, szalonnával, virslikkel, és hatvan kilométeres kütyümentes biciklitúrára indultunk Zilizi tanárnő vezetésével.A távot több megállással teljesítettük.  Először megtekintettük a dombóvári víztorony környékét, majd egy kapospulai buszmegállót. Később hosszan időztünk Göllében a Fekete István szülőházából kialakított múzeumban, és lelkes idegenvezetőnknek köszönhetően rengeteg információval bővült tudásunk a híres íróról.

Meglepetésünkre Várongon különösen szívélyes fogadtatásban volt részünk. Annak ellenére, hogy váratlanul érkeztünk, és ráadásul néhányan félénkségük miatt nem is köszöntek a polgármesternek, nyomban tábortüzet raktak és nyársakat készítettek nekünk az önkormányzat dolgozói. Az ebéd elkészítésekor ki több, ki kevesebb sikerrel járt.
Szerencsénk volt az időjárással. Az út jó részén esett az eső, így a fárasztó tekerés ellenére sem izzadtunk meg, sőt, még a leégéstől se kellett tartanunk. Néhányan egyéb értékes tapasztalatot is szereztek, így legközelebb biztosan nem hagyják otthon a kulacsukat, beolajozzák a láncot, és kicserélik a nyerget.
A kütyümentességet majdnem sikerült megvalósítani. Aggódó édesanyák megnyugtatása érdekében mindenképpen fel kellett vennünk a telefonokat.
Mindvégig sajnálkozva gondoltunk az iskolában maradt társainkra, akik kimaradtak ezekből az élményekből.