Téli túra a Mecsekben

Az év végi őrület és a karácsony előtti felborzolt idegállapotok megnyugtatása végett gyalogtúrát szerveztem a Mecsekbe 2013.12.21-22-én a téli szünet első hétvégéjén. Barátok, rokonok és az iskolából kikapcsolódni vágyó gyerekek jelezték részvételi szándékukat. A részt vevő diákok név szerint: Sári Enikő, Kadlicskó Kata, Horváth Gábor Bence Mucsa, Zsigár Dávid, Vass Viktor (T34) és Katz Richárd.

A túra szombat délelőtt indult a dombóvári buszállomásról. Felszálltunk a buszra, majd a 17 túrázó egy óra zötykölődés és zsúfolódás után szállt le Szászváron. Szászvár csendes volt ezen a napon, békésen fogadott bennünket nyugodt, kellemes vidéki hangulatával. A bevásárlást követően nekivágtunk az erdőnek. Az 5 kg kenyér, az 5kg kolbász, a 6 kg krumpli, a 2 kg hagyma, a szalonna, a fűszerek és a saját felszerelésünk még egymás közt szétosztva is komoly pluszterheket jelentettek. Szerencsére mindössze 5 km-t kellet csak megtennünk, amikor megpillanthattuk a Vörösfenyő-kulcsosház hófehér falait. A ház szerény berendezése, kényelmes és meghitt légköre rövid pihenőre hívogatott minket.
A felszerelés lepakolása után gyalogtúrát indítottunk a Cigány-hegyi kilátóhoz. A téli táj és a fák között átszökő tavaszi napsugarak csalóka egybemosódása sokunk számára eddig ismeretlen új arcot kölcsönzött a Mecsek erdejének. A kilátót egy óra jó tempójú gyaloglás után vehettük birtokba. A kilátóból körbenézve meglepően tiszta kilátás nyílt az előttünk magasodó Zengőre, ellenkező irányba tekintve a Kapos-völgyig lehetett ellátni. A visszaúton sietnünk kellett, mert a nap álmos fényeivel a hegyek árnyékába ereszkedve készült nyugovóra térni. A visszaérkezést követően nekiugrottunk a tábortűz begyújtásának, hogy elkészíthessük a paprikás krumplit. Szerencsére az előkészületeket már megtették a házban maradtak, így hamar nekiállhattam a főzésnek. Kicsivel több, mint egy óra alatt el is készült az étel. Paprikás krumpli létére egész jó formát mutatott. Az éhes sereg hiénahadként lepte meg a prédát. Nyam-nyam!
A vacsorát követően ki a tábortűz körül, ki az ágyában pihengetett a nagy evés után. Én magam is lehuppantam az ágyamba egy órácskára. Letaglózott a sok krumpli. A szieszta után az esti órákat a tábortűz körül töltöttük. 11 órára szép lassan visszaszivárgott mindenki az ágyikójába. Nagy hortyogás zavarta aznap este a Mecsek vadvilágát...
Másnap reggel elfogyasztottuk a maradék paprikás krumplit illetve sütöttünk pár szelet szalonnát és virslit. A reggeli után kitakarítottuk a házat és elkészítettük a haditervet a hazaútra. A társaság egyik része rövidebb utat választott magának, míg mi a hosszabb ám látványosabb túra mellett döntöttünk. Az előző napról már jól ismert útvonalon mentünk a Cigány-hegyig, majd mellette elhaladva begurultunk Kisújbányára. A kis falucska a Kelet-Mecsek Tájvédelmi Körzetben fekszik és Hosszúhetényhez tartozik. Régies épületei és a Kisújbányai-medence természeti képe elragadóan széppé teszi a kis üdülőfalut. Kiérve a házak közül az Óbányai kispatak mentén vezetett tovább bennünket a turistaút.
Rövid séta után odaértünk a Csepegő sziklához. A Csepegő szikla az Óbányai-völgy déli oldalán található jelenleg is alakuló forrásmészkő lerakódása. A szép természeti látványosság és a kristálytiszta patak csábítóan kacsingatott felénk. Hárman úgy döntöttünk, hogy nem tudjuk kihagyni ezt a fenséges fürdőzési lehetőséget. Így ledobáltuk a ruháinkat és belecsüccsentünk a 0 fokos patakvízbe. A fagyos fürdőzést követően felfrissülve folytattuk utunkat az Óbányai völgyben. Váralja előtt a pisztrángos tavak mellett tartottunk egy rövid pihenőt. A falu meglehetősen hosszú utcáján végig kellett baktatnunk az állomásig. Szerencsére sikerült időben érkeznünk. A lassan csettegő BZMOT (kispiroska) pontosan érkezett. A vonaton kissé elcsendesedett a társaság…
Dombóváron a csapat másik fele várt bennünket, akik busszal utaztak haza és már előttünk megérkeztek. Az állomáson elköszöntünk egymástól Kellemes Ünnepeket és Jó Pihenést kívánva egymásnak! Kipihenten és élményekkel gazdagodva várhattuk a szünetet, a karácsonyt, a szilvesztert… JUuHHuUu!